2 Şubat 2012 Perşembe

KIŞIN HEPİMİZE KAZIĞIDIR BU ŞUBAT


bu kedi ile bir benzerliğim var. aynen böyle kalmak istiyorum tüm gün. sığsam, uyuyacağım ben de o şekilde. bu nasıl bir soğuktur yahu, zaten sevmem kış aylarını, iyice soğudum kendilerinden. yaz gelsin, sıcaktan oflar poflarsam vurun beni.

bu kadar soğuğu çekiyoruz kar yağdır bari, di mi? ama yoook, haybeye üşüt sen bizi şubat! millete gelince yağdır karı, yağdır karı, oynasınlar kartopu, yapsınlar sevimli kardan adamlar, koysunlar bembeyaz fotoğraflar; bize gelince ver güneşi, bir de utanmadan buz gibi yap havayı donalım. yahu ne yapayım ben ısıtmayan güneşi? haybeye üşüyoruz burada ben size diyeyim. 

neyse ki şubat 28 gün, çabuk geçiyor diye avuturum kendimi normalde, bu sene 29 çekeceği tuttu. uyuz oldum iyice. kötü şakaları oldum olası sevmem, ilahi güçlerin benimle dalga geçtiklerini düşünmeye başladım. çok tanrılı dinler döneminde yaşıyor olsam, kesin bir şaka tanrısı falan var derdim. hatta eşek şakası tanrısı da olabilir kendileri ama böyle şeylere de inanmıyoruz artık. halbuki ne rahatmış o vakitler, her işe bakan ayrı bir tanrı var neticede. kiminle muhatap olacağını biliyorsun en azından.

bu şubat ayının bir kıllığı da sevgililer gününe ev sahipliği yapması. sevgililer günü de aslında bir kandırmaca tabii... mutlu mesut bir gün edasıyla sunuyorlar ya bize, aslı ayrılma ya da kavga günüdür onun. bir kere erkekler ya unutur ya da beklenen sürprizleri yapamazlar. ellerine yüzlerine bulaştırırlar her şeyi, kadını sinir ederler. kız günler, haftalar öncesinden başlar hazırlanmaya. hediyesini alır, ne giyeceğini planlar, neredeyse süreceği ojeyi bile belirler. her şey mükemmel olmalıdır. erkek onu güzel bir yere götürmelidir yemek için, masada mumlar, fonda güzel bir müzik, kalpli hediye paketleri... romantizmin zirvesinde geçecek bütün gece sanır kızcağız. adam tutar bizimkini hamburgerciye götürür ya da her zaman gittikleri herhangi bir mekana. hediye diye de parfüm falan almıştır zaten. al sana hayal kırıklığı ve arkasından kavga...

aslında bu iyi ihtimaldi. daha kötüsü adamın o günün sevgililer günü olduğunu unutması. gerçi artık o kadar çok bağırıyor ki gazeteler, televizyonlar ve hatta mağaza vitrinleri, alzheimer olsan unutmana izin vermezler.

bir üçüncü olasılık "sevgililer günü müüüğğğ? amaaaan o ne beaaaa, sevmem ben öyle şey" diyen bir sevgili ile karşı karşıya olduğunu anlayan "zavallı" kızın düştüğü durumdur.

hah al sana sevgililer günü fantezileri. gel de mutlu ol şimdi. boyuna posuna bakmadan bir de sevgililer günü bilmem ne çıkarıyor bu şubat. zaten soğuk. iyice sinir oldum bak şimdi. 


12 yorum:

  1. Bu yazıdan alınması gereken dersler:
    1- 14'ü, 13. gün cumadan beter geçecek, hazırlıklı ol.
    2- Acilen Sabuncubeline gidilip, karlara gömülecek.(Bagajda battaniye bulundurmayı unutma)
    3- Çiçek kesmez ama yine de komşunun bahçesinden arada çiçek yolmayı unutma.
    4- Arabanın kalorifer ayarlarını gözden geçirt.
    5- Takvimden ayın 29'unu gösteren sayfayı şimdiden yırt.
    Mesaj: Yağdır karı, düz yolda araba kullanmayı bilmeyen tüm İzmirliler tepeme çıksın.. Bi de kabak ön lastikleri değiştirmek de cabası. Kar falan istemem yağarsa yağmur yağsın.

    YanıtlaSil
  2. pöf çok soğuk. bu havada bi şey kutlanmaz. sevgi sözcükleri daha ağzımızdan çıkarken donar, buz olur, kırılır bi yerimize batar maazallah. biz nisan'da falan kutlayalım sevgililer gününü. foça'ya, urla'ya filan gideriz bari :))

    he ama sen yine de 2,3,4 ve 5. maddeleri dikkate al :P

    YanıtlaSil
  3. :)) ahah ha sen çok yaşa! bence de madem bu kadar kıçımızı donduruyo o güneş neyin nesi? hayır güneş varsa bu soğuk neyin nesi? kar oynayanların canı can da bizimki ne? vs

    YanıtlaSil
  4. harikasınız büyük bi keyifle okudum yazınızı :) ne atıflar ne cümleler var dağarcığınızda:) Tebrikler :)

    YanıtlaSil
  5. arkaik, buzdan heykel olacağım sandım yürürken. "hah" dedim, "tam adım atarken donup kalacağım öyle. bir hayırsever alıp kenara kaldırsa bari".
    haksızlık. protesto ediyorum ben bu ayı :P

    YanıtlaSil
  6. teşekkür ederim hobihuzur :)

    YanıtlaSil
  7. biz artık 14 Şubat filan kutlamıyoruz, tek derdim senin gibi aynı, havalar bir ısınsaydı keşke :)))

    YanıtlaSil
  8. Dilini eşşek arısı soksun.:)))

    YanıtlaSil
  9. İzmir'de bulunan bir arkadaşımla görüştüm sabah...İzmir'e kar yağıyor diye haber almıştım ben...al size kar o halde
    Ankara -15'lerde...ve hava ayaz mı ayaz...donmak ne demek anlaşılması için buraya bekleriz sizleri :)

    öyle gün kutlamaları için birşey diyemeyeceğim...zira ortalıkta günler öncesinden başlayan kuru kalabalık ve laflardan dolayı çok yorulduk biz bu işten...kim ne yapıyorsa yapsın :)

    o kedi var ya o kedi...kıskandımmmm

    YanıtlaSil
  10. aynur doğru haber almışsın. bütün izmir sokaklara döküldü, bizim için unutulmaz bir gün oldu :))

    YanıtlaSil
  11. İzmir'ede kar yagıyosa artık diyecek bir şey yok :)

    Her sevgililer gününde yaşanan bu sorunlar beni deli ediyor. Ya sadece sevdiklerini söylemeleri bile yeter, azcık ilgi, bol güleryüz bir çiçek ne var yani.

    YanıtlaSil
  12. aslı,
    soğukta özel gün kutlanmamalı işte, insan havaya bile giremiyor. üşüyorsun, sinirli oluyorsun, patlayacak yer arıyorsun filan. yazın olmalı sevgililer günü ya da baharda. hatta hiç olmasa daha iyi sanki :))

    YanıtlaSil